T.C
GÜMRÜK VE TİCARET
BAKANLIĞI
Risk Yönetimi ve
Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı :B.21.0.RKG.0.06.00.120.99.01
Konu :NCTS Uluslararası
Uygulaması
28.11.2012 / 6840
GÜMRÜK VE TİCARET
BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNE
Ortak Transit
Rejimine İlişkin Sözleşme 05.10.2012 tarihli ve 28431 sayılı mükerrer Resmi
Gazete'de yayımlanmış ve AB Komisyonu tarafından anılan Sözleşmeye katılımımız
için 1 Aralık 2012 tarihi belirlenmiştir.
01.12.2012
tarihinden itibaren mevcut durumda ulusal olarak uygulanan NCTS uygulaması
uluslararası transit işlemlerinde de kullanılacak olup transit ve varış gümrük
idareleri tarafından yapılan işlemlerde değişiklikler olacaktır.
Bu kapsamda;
- Türkiye Gümrük
Bölgesinde başlayıp yine Türkiye Gümrük Bölgesinde tamamlanacak ulusal transit
işlemleri için rejim kodu "TR" olarak beyan edilecektir. TR rejim
kodlu ulusal transit işlemleri için hareket ve varış gümrük idarelerinde
yapılacak işlemler mevcut durumdaki haliyle devam edecektir.
- Türkiye Gümrük
Bölgesinde yer alan bir gümrük idaresinde başlayıp Ortak Transit Sözleşmesine
taraf AB ülkeleri ve diğer ülkelere (İsviçre, Norveç, İzlanda ve Liechtenstein)
yapılacak uluslararası transit işlemleri için rejim kodu "T1" olarak
beyan edilecektir. Bu sevkiyatlar için AB ve diğer akit ülkelere açılan kara
sınır kapılarımız; Kapıkule TIR, İpsala, Dereköy, Hamzabeyli Gümrük
Müdürlüklerinde NCTS uygulaması üzerinden transit ve varış gümrük idaresi
olarak herhangi bir işlemi yapılmayacaktır. Transit beyannamesi kapsamı araca
ilişkin muhafaza ve UBAK işlemleri Kara Kapıları Takip ve Taşıt 2 programları
kullanılmak suretiyle yapılmaya devam edilecektir.
- Türkiye Gümrük
Bölgesinde yer alan bir gümrük idaresinde başlayan T1 rejimi kapsamında Ortak
Transit Sözleşmesine taraf AB ülkeleri ve diğer akit ülkelere yapılacak
uluslararası transit işlemlerinde iç gümrükler ve havalimanı gümrüklerinde NCTS
uygulaması üzerinden transit ve varış gümrük idaresi olarak herhangi bir işlem
yapılmayacaktır.
- Ortak Transit
Sözleşmesine taraf AB ve diğer akit ülkelerde başlayıp Türkiye Gümrük
Bölgesinde yer alan bir gümrük idaresinde tamamlanacak olan T1 rejim kodlu
transit taşımalarında ise ülkeye giriş yapılan gümrük idaresi olan kara ve liman
gümrük idarelerince muhafaza ve UBAK işlemleri Kara Kapıları Takip ve Taşıt 2
programları kullanılmak suretiyle yapılmaya devam edilecek, NCTS üzerinden
sadece transit gümrük idaresi işlemleri yapılacaktır.
Bu itibarla
01.12.2012 tarihinden itibaren geçerli olacak NCTS uygulamasına ilişkin
yukarıda bahsi geçen değişikliler ile ilgili olarak bağlantınız gümrük
idarelerinin bilgilendirilmesi hususunda gereğini rica ederim.
Rasim KUTLU
Bakan a.
Genel Müdür Yrd
EK: Uygulama örnekleri
DAĞITIM:
Tüm
Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlükleri
EK: Uygulama
Örnekleri:
1) Karayoluyla Bulgaristan’dan Türkiye’ye
gelen bir araç için giriş noktası olan Kapıkule TIR Gümrük Müdürlüğü transit
idaresi olacaktır. Bu durumda Kapıkule TIR Gümrük Müdürlüğünde muhafaza ve UBAK
işlemleri Kara Kapıları Takip ve Taşıt 2 programları kullanılmak suretiyle
yapılmaya devam edilecek, NCTS üzerinden transit gümrük idaresi işlemleri
yapılacaktır.
2) Karayoluyla
Türkiye'den Bulgaristan'a yapılacak taşımada ise Bulgaristan'a giriş noktası olan
Kaptan Andreevo transit idaresi olacaktır. Çıkış noktası olan Kapıkule TIR
Gümrük Müdürlüğü’nde ise ortak transit rejimi kapsamında herhangi bir işlem
yapılmayacak, sadece çıkış işlemleri yapılacak, yani muhafaza ve UBAK işlemleri
Kara Kapıları Takip ve Taşıt 2 programları kullanılmak suretiyle yapılmaya
devam edilecektir.
3) İtalya'dan İzmir
Çeşme limanı üzerinden denizyoluyla Ankara TIR Gümrük Müdürlüğüne yapılacak
taşımada İzmir Çeşme limanı transit idaresi; benzer şekilde, Ankara TIR Gümrük
Müdürlününden İzmir Çeşme limanı üzerinden denizyoluyla İtalya'ya yapılacak
taşımada ise İzmir Çeşme limanı transit idaresi olacaktır. Bu durumda İzmir
Çeşme Limanında NCTS üzerinden transit gümrük idaresi işlemleri yapılacak,
gerekmesi halinde muhafaza ve UBAK işlemleri Kara Kapıları Takip ve Taşıt 2
programları kullanılmak suretiyle yapılmaya devam edilecektir.
4) Kara sınır
kapılarında, gümrüklemenin bir iç gümrükte gerçekleştirilmesi gerektiğinden,
giriş idaresinin, varış idaresi olması mümkün değildir.
5) Denizyolu
taşımalarını anlatan 3 no.lu örnek durumunda, liman idarelerinde gümrükleme
yapılabildiğinden, gümrüklemenin limanda yapılması halinde artık bu limanlar
hareket/varış idaresi olabilecektir. Bu durumda liman idarelerinin transit
idaresi olarak hareket etmesi söz konusu olmayacaktır. Bir başka deyişle, bir
idarenin aynı beyanname kapsamında hem transit idaresi hem de hareket/varış
idaresi olması mümkün değildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder