T.C.
GÜMRÜK VE TİCARET
BAKANLIĞI
Gümrükler Genel
Müdürlüğü
Sayı :B.21.0.GGM.0.18.04.00.18-300.15
Konu :Trafik
sigortası
09.04.2012 /
08831
GÜMRÜK VE MUHAFAZA BÖLGE
MÜDÜRLÜKLERİNE
Turistik
kolaylıklardan istifade ile geçici ithalat rejimi kapsamında Türkiye'ye ithal
edilen özel kullanıma mahsus yabancı plakalı kara taşıtlarının zorunlu trafik
sigorta işlemleri ile ilgili olarak karşılaşılan sorunlara ilişkin olarak Hazine
Müsteşarlığından alınan 01.03.2012 tarihli ve 3803 sayılı yazı ve ekleri
ilişikte gönderilmiştir.
Bilgi ve
gereğini rica ederim.
Muammer
TANRIVERMİŞ
Bakan
a.
Daire
Başkanı
EK: 1 yazı ve
ekleri.
T.C.
BAŞBAKANLIK
Hazine
Müsteşarlığı
Sayı :B.02.1.HZN.0.10.05.02
01.03.2012 /
03803
GÜMRÜK VH TİCARET
BAKANLIĞINA
(Gümrük Kontrol Genel
Müdürlüğü)
Bilindiği
üzere, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu motorlu araç işletilmesinden
kaynaklanan hukuki sorumluluk için Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali
Sorumluluk Sigortası (Trafik Sigortası) teminatını zorunlu tutmuş ve bu
zorunluluğu ülkemiz trafik siciline kayıtlı olmayan motorlu araçlar bakımından
da öngörmüştür. Nitekim 2918 sayılı Kanunun 91. maddesinin beşinci fıkrası,
“Yabancı plakalı taşıtların Hazine
Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanlıkça belirlenecek usul ve esaslara göre
Türkiye'de geçerli sigortaları yoksa bunlar için Zorunlu mali sorumluluk
sigortası Türkiye sınırlarına girişleri sırasında
yapılır,"
hükmünü
amirdir.
Dolayısıyla,
ülkemize girecek yabancı plakalı motorlu kara taşılları için düzenlenecek
zorunlu mali sorumluluk poliçeleri ülkemizde meydana gelen trafik kazalarında
üçüncü şahıslara güvence sakladığından söz konusu teminatın varlığı için anılan
poliçelerin geçerli olması gerekmektedir.
Konuya
ilişkin olarak, Türkiye Motorlu Taşıt Bürosundan alınan bir örneği ekli
09.02.2012 tarihli yazıda: yabancı plakalı bazı araçların ülkemize giriş
yaptıkları sırada yabancı ülke yeşil kartlarını kendi el yazıları ile doldurup
Hamzabeyli Gümrük kapısında ibraz ettikleri ancak yapılan araştırma sonucu söz
konusu yeşil kartların sahte olduğunun anlaşıldığı ve konunun detaylı olarak
araştırılmasını teminen Sİ-AR Sigorta Danışmanlığı Ltd. Şti.’nin
görevlendirildiği, bahsi geçen Şirket tarafından yapılan araştırmalar ve
çalışmalar sonucunda yeşil kart sertifikasını kontrol etmekle görevli sınır
yetkililerinin bu kontrolü yapmak için gereken yeterli bilgiye sahip olmadığı
sonucuna varıldığı belirtilerek: bu konu ile ilgili görüş ve önerilerinin
Müsteşarlığımıza iletilmesinin gerek duyulduğu ifade
edilmiştir.
Bu kapsamda,
öneriler incelenmiş olup, Müsteşarlığımızca olumlu olarak değerlendirilmiştir.
Kurumunuzca da uygun görülmesi halinde öneriler kapsamında gerekli işlemlerin
tesis edilmesinin söz konusu sigorta teminatının denetiminde faydalı olacağı
düşünülmekledir.
Bilgi
edinilmesini ve uygun görüldüğü takdirde açıklanan çerçevede işlem tesis
edilerek sonucundan Müsteşarlığımıza bilgi verilmesi hususunda gereğini arz
ederim.
Müsteşar
a.
Dr. Ahmet GENÇ
Genel
Müdür
EKLER:
1- 1 Yazı (6
sayfa)
DAĞITIM;
İçişleri Bakanlığı
TÜRKİYE MOTORLU TAŞIT
BÜROSU
(TURKISH MOTOR INSURANCE
BUREAU)
Referansımız: HZN/2012
İstanbul, 09.02.2012
T.C.BAŞBAKANLIK
HAZİNE
MÜSTEŞARLIĞI
SİGORTACILIK GENEL
MÜDÜRLÜĞÜ
Konu :Yabancı plakalı araçlara ait Yeşil
Kart Sertifikası kontrolleri hk.
Bilindiği
gibi, yabana plakalı araçların ülkemize girişi sırasında ülkemizde geçerli bir
zorunlu mali sorumluluk sigortasına veya bu sigortaya eşdeğer olduğu kabul
edilen yeşil kart sertifikasına sahip olduğunun kontrolü, yasal bir zorunluluk
olmasının yanı sıra bu araçların ülkemizde bir kazaya neden olmaları halinde
zarara uğrayanların mağdur olmaması için de büyük önem
taşımaktadır.
Bu nedenle,
yabancı plakalı bazı araçların ülkemize giriş yaptıkları sırada, yabancı ülke
yeşil kartlarını kendi el yazıları ile doldurup Hamzabeyli Gümrük kapısında
ibraz ettiklerine ilişkin duyum alınması üzerine Büromuzca bu şekilde düzenlenen
yeşil kartlardan örnek temin edilmiş ve bu yeşil kartların geçerlilik durumunun
tespiti için Alınan Bürosu ile yazışma yapılmıştır. Alınan Bürosundan, söz
konusu yeşil kartların geçerli olmadığı, sahte olduğu yönünde bilgi
alınmıştır,
Yeşil
kartların sahte olduğu yönündeki bilginin alınmasından sonra, sigorta sektörüne
araştırma hizmeti sunan Sİ-AR Sigorta Danışmanlığı Ltd.Şti'nden konunun
mahallinde araştırılması istenmiştir. Adı geçen firmanın hazırladığı 01.12.2011
tarihli rapor Büromuza ibraz edilmiş olup bir fotokopisi ekte
sunulmuştur.
Yapılan bu
araştırma ve çalışmalar sonucunda, yeşil kart sertifikasını kontrol etmekle
görevli olan sınır yetkililerinin bu kontrolü yapmak için gereken yeşil kart
konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığı kanaatine varılmış olup bu konu ile
ilgili görüş ve önerilerimizi Müsteşarlığınıza iletme gereği duyulmuştur,
Önerilerimiz:
1. Konuyla
ilgili kurum ve kuruluşlar arasında işbirliğinin geliştirilmesi, gerekli
durumlarda doğrudan irtibat ve iletişim kurulmasının
sağlanması,
2. Sınır
kapılarındaki yetkililere yeşil kart sistemi ve sertifikası ile ilgili seminer
düzenlenmesi ve bunun belli aralıklarla tekrarlanması,
3. Ekte
sunulan "Yeşil Kartın Şekli" ve "Yeşil Kart Kontrollerinde Dikkat Edilmesi
Gereken Hususlar" başlıklı yazıların içeriğinin ilgili kamu kurumlarına ve
görevlilerine duyurulması,
4. Yeşil
kart konusunda görevli olan Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu'nun bu çalışmalara
katılmasına ve katkıda bulunmasına imkan sağlanmasıdır.
Ayrıca,
sınırlarda yapılan kontrollere ek olarak, ülke içinde yapılan trafik
kontrollerinde yabancı plakalı araçların ZMSS (trafik) sigortası veya Yeşil Kart
sertifikası kontrollerinin gereği gibi yapılması ve yabancı plakalı bir aracın
neden olduğu bir kaza ile ilgili Trafik Polisi veya Jandarma tarafından
düzenlenen kaza tespit tutanaklarında yabancı plakalı araca ait yeşil kart
sigortası bilgilerinin tam ve doğru yazılması da büyük önem taşımaktadır. Bu
bilgilerin yanlış veya eksik yazılması veya hiç yazılmaması bazı durumlarda,
Bürolar Konseyi İç Yönetmelik'de mevcut olan lehteki hükümlerin uygulanmasına
mani olmakla ve zarara uğrayanlara zararları
karşılanamamaktadır.
Yukarıdaki
paragrafta açıklanan nedenle, Trafik Polisi veya Jandarma tarafından düzenlenen
kaza tespit tutanaklarında yabancı plakalı araca ait yeşil kart sigortası
bilgilerinin eksik veya yanlış yazılmasının önlenmesi ve ayrıca ülke içindeki
trafik kontrolleri sırasında ZMSS (trafik) sigortası kontrollerinin gereği gibi
yapılabilmesinin temini için yukarıda belirtilen önerilerimizin sınır
yetkililerinin yanı sıra, Emniyet ve Jandarma Teşkilatının trafik denetimi ile
görevli kuruluştan için de dikkate alınmasında yarar
görülmektedir.
Konuyu bilgi
ve takdirlerinize arz ederiz.
Saygılarımızla,
TÜRKİYE
MOTORLU TAŞIT BÜROSU
Hilmi
KARAMERCAN
Büro Müdürü
HÜLYA BAYKAL
Koordinatör
Ek: 1. Yeşil Kartın Şekli ile ilgili
yazı.
2. Yeşil Kart Kontrollerinde
Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar ile ilgili yazı.
3. 01.12.2011 tarihli araştırma
raporu.
YABANCI PLAKALI ARAÇLARA AİT YEŞİL
KART KONTROLLERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
1. Yeşil
Kart Sigorta Sertifikasının Türkiye'de geçerli olduğu tespit edilmelidir. Bunun
için, Yeşil Kart Sigorta Sertifikası’ndaki TR (Türkiye) rumuzunun üzeri açık
olmalıdır. TR'nin üstü açık ise Avrupa ve Asya yakası olmak üzere tüm Türkiye'de
geçerlidir. Elle ya da başka bir şekilde Yeşil Karta daha sonradan yapılan
eklemeler geçersizdir.
2. Yeşil
Kart Sigorta Sertifikasının üzerindeki ülke bürosunun ünvanı ile Yeşil Kart
numarasındaki ülke rumuzu uyumlu (aynı ülkeye ait)
olmalıdır.
3. Aracın
kayıtlı olduğu ülke ile araca ait Yeşil Kart Sigorta Sertifikası üzerinde yazılı
büronun ülkesi aynı olmalıdır. (Alman bir aracın Yeşil Kart numarası Almanya'nın
uluslararası Kısaltması D ile başlamalıdır.)
4. Yeşil
Kart Sigorta Sertifikasının üzerindeki bilgiler (sigortalı adı, araç plakası,
araca ait motor ve şasi numarası gibi) ile yabancı plakalı araca ait ruhsattaki
bilgiler uyumlu olmalıdır.
5. Yeşil
Kart Sigorta Sertifikasının süresi, yabancı plakalı aracın ülkemizi ziyaret
edeceği süreyi kapsamalıdır.
6. Ülkemizin
Zorunlu Mali Sorumluluk (Trafik) Sigortası mevzuatı gereği römorklar, bağlı
bulundukları çekicinin trafik sigortası ile teminat altına alınmakta ve
römorklar için ayrı bir Zorunlu Mali Sorumluluk (Trafik) Sigortası yaptırma
zorunluluğu bulunmamaktadır, Bu nedenle, bir çekici ve ona bağlı bir römorktan
oluşan araçlarda ibraz edilen yeşil kartın çekici araca ait olup olmadığı
mutlaka kontrol edilmelidir.
7. Karadağ
Yeşil Kart sistemine dahil olmakla beraber bu ülkeyi ilgilendiren Yeşil Kart
Sistemi’ne ait uygulama, Karadağ Bürosunun kuruluşuna kadar SRB kodu ile
Sırbistan Bürosu tarafından yürütülmüştür. Karadağ Bürosu 1 Şubat 2012 tarihi
itibariyle faaliyete başlamış ve Karadağ'ın ülke kodu olan MNE kodu Yeşil Kart
Sertifikasının üzerindeki ülke kodlarının bulunduğu alana eklenmiştir. Bürolar
Konseyi tarafından alınan karara göre; 1 Şubat 2012 ile 31 Ocak 2014 tarihleri
arasındaki iki yıllık geçiş sürecinde Karadağ'ın kodu olan MNE kodunun yer
aldığı Yeşil Kart formatının yanı sıra Karadağ'ın SRB kodu ile Sırbistan Bürosu
tarafından temsil edildiği ve MNE kodunun yer almadığı Yeşil Kart formatı da
kullanılabilecektir.
8.
Yunanistan, Kasım 2010 itibariyle Yeşil Kartlarda elektronik imza kullanmaya
başlamıştır. Bu Yeşil Kartlar geçerlidir.
9. Avrupa
Birliğinin bir organizasyonu olan EULEX (European Union Rule of Law Mission)'in
Kosova da bulunan araçlarına düzenlenen Yeşil Kartlar da geçerlidir. Şu an
itibariyle bu Yeşil Kartlar Sloven sigorta şirketi Zavarovalnica TILIA
tarafından düzenlenmektedir Sigortalı bölümünden EULEX isminin yazılı olup
olmadığına bakarak Yeşil Kartın geçerliliği kontrol
edilebilir.
10. Tereddüt
edilen durumlarda, Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu'na ait http://www.tmtb.org.tr web adresine
başvurulabilir ve ayrıca Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu ile temasa geçilerek bilgi
ve yardım istenebilir.
YEŞİL KARTIN
ŞEKLİ
1. Bütün
Yeşil Kartlar BM Avrupa Komisyonu İç Ulaştırma Komitesi Yol Ulaşım Çalışma Grubu
tarafından kabul edilmiş formda olmalıdır.
2. Yeşil
Kart; yeşil renkte olmak zorundadır.
3. Kartın
üzerinde herhangi bir tahrifat yapılamaz.
4. Mevcut
bir bölüm silinemez.
5. Yeşil
Kartın üzerindeki hiçbir bilgi değiştirilemez.
6. Avrupa
Birliği ülkeleri ve İsviçre'nin simgesi aynı kutuda yer
alır.
7. Diğer her
ülkenin kendine ait simgeleri ayrı kutulardadır.
8. Bürolar
Konseyi internet sitesinin adresi Yeşil Kartlarda yazılı olmak ve sayfanın arka
yüzünde bulunmak zorundadır.
9. Bir
ülkenin uluslararası kısaltmasının yazılı olduğu kutunun üzeri çizili ise Yeşil
Kart o ülkede geçerli değildir.
10. Yeşil
kartın üst kısmında "Uluslararası Motorlu Taşıt Sigortası" ibaresi yeşil kartı
düzenleyen ülke ana dilinde ve aynı zamanda İngilizce ve Fransızca olarak yazılı
olmalıdır.
11. Yeşil
Kartın geçerli olduğu başlangıç ve bitiş tarihi kartın üzerinde yazılı
olmalıdır. Bu tarihler aracın Türkiye'de bulunacağı tarihleri
kapsamalıdır.
12. Yeşil
Kartta ülke kodu, düzenleyen sigortacının kodu ve Yeşil Kartın numarası yazılı
olmalıdır.
13.
Sigortalı aracın plakası, yoksa şase numarası veya motor numarası yazılı
olmalıdır.
14. Aracın
markası ve tipi (römork, çekici, karavan, vb ) yazılı
olmalıdır.
15. Poliçe
hamili veya araç kullanıcısının isim ve adresi ile sigortacının adı ve adresi
yazılı olmalıdır.
16.
Türkiye'nin uluslararası kısaltması olan TR'nin üstü çizili değilse Yeşil
Kartlar, tüm Türkiye'de (Asya ve Avrupa yakası olmak üzere)
geçerlidir.
17. Yeşil
Kartın üzerine eklenmiş her türlü not geçersizdir.
18. Sisteme
üye devletlerin uluslararası kısaltmaları Yeşil Kartın arka yüzünde o ülke
Bürolarının iletişim bilgileri ile birlikte yazılıdır.
Sİ-AR
SİGORTA
DANIŞMANLIĞI
LTD.ŞTİ.
SAYI :2011/1117
01.12.2011
KONU :Yeşil Kart Olayının Araştırılması
Hk.
SAYIN TÜRKİYE MOTORLU TAŞIT
BÜROSU
OLAYIN ÖZETİ: Sayın Büronuz görevlilerinin
talimatları doğrultusunda, yabancı plakalı araçların ülkemize giriş yaptıkları
sırada, Hamzabeyli Gümrük kapısı ve diğer giriş kapılarında kendi el yazıları
ile düzenlemiş bulundukları yabancı ülke yeşil kartlarının (Poliçelerinin)
geçerlilik durumlarının tespiti için Şirket görevlilerimde yapılan araştırma ve
soruşturmalar neticesinde;
OLAY HAKKINDA ELDE EDİLEN BİLGİ VE
BELGELER:
1- Sayın
Büro görevlilerinizin talimatlarınız doğrusunda Hamzabeyli Gümrük kapısında
yabancı ülke araç sürücüleri tarafından Ülkemize giriş yaptıkları sırada el
yazısı ile tanzim edilen, Yeşil kartlar ile ilgili olarak Hamzabeyli Hudut
kapısına gidilerek, bu birimin Gümrük Müdürlüğü görevlileri ile yapmış olduğumuz
görüşmelerde, Yabancı Ülkelerden ülkemize giriş yapan ve 20 Nisan 1959 tarihinde Strazburg'da
imzalanan 45 ülkenin dahil olduğu Ülkemizin de 26 Haziran 1974 tarihinde
imzaladığı ve üye olduğu Motorlu taşıtların uluslararası mali sorumluluk
sigortasına ilişkin Avrupa konvansiyonu Sözleşmesi" nedeni ile Ülkemize
giriş yapan Yabancı plakalı tüm araçların girişlerinde Uluslar arası poliçe
niteliğinde olan Yeşil Kart (poliçe) yaptırmak zorunda oldukları aksi halde
Ülkeye girişlerine müsaade edilmediği, bilgisi alınmış, el yazısı ile düzenlenen Yeşil Kartların
(Poliçelerin) geçerliliği olup olmadığına karar verme yetkisinin
kendilerinde olmadığını, kendileri tarafından sadece kontrolünün yapılarak Yeşil
Poliçenin varlığının tespit edildiği, bu konu ile ilgili başka bir işlem
yapmadıklarını ifade etmişler, ayrıca Görevlilerin Yeşil Kart ile ilgili
yapmaları gereken hususlar ve kontrolleri sırasında daha dikkatli ve duyarlı
olmaları hususunda Edirne Gümrükler Bas
Müdürlüğü 26.09.2011 tarih ve 2011/12 sayılı bir genelge ile Kapılarda görev
yapan görevlilerin uymaları gereken hususlarda personelin dikkatini çektiği,
ancak bu emir yazıya rağmen Gümrük Personelinin bu hususta ne yapacaklarını, el
yazısı ile düzenlenen bu kartların geçerli olup olmadığını bilmedikleri,
kendilerinin de zaman, zaman kapıda görev yapan Sigorta Acentesinden yardım
istedikleri ancak Acentenin de el yazısı ile düzenlenmiş olan Yeşil kartların
geçerli olup olmadığı hususunda net bir bilgi sahibi olmadıkları, ancak
poliçelerin elle yazılmış olmasının geçerli olmayacağı anlamına gelmediğini
ifade etmişlerdir.
2- Hamza
Beyli Gümrük Müdürlüğü görevlilerinden alınan bu bilgilerden sonra Hamzabeyli
Gümrük kapısında 24 saat esasına göre sürekli olarak üç vardiya düzenine göre
görev yapan Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu tarafından yetkilendirilmiş, Güneş
Sigorta ve Groupama Sigorta şirketlerinin acentesi olan Büroya gidilerek
görevlilerle yaptığımız görüşmede, Türkiye'den yurt dışına çıkış yapan Türk
Plakalı araçlarda bir sorun olmadığı ve bu araçların Poliçelerini kendilerinin
veya yetkili Turing acentelerinin tanzim ettiği, Ancak yurt dışından ülkemize
giriş yapan Yabancı plakalı araçlardan Özellikle Gürcistan, Romanya ve
Bulgaristan plakalı araçların geldikleri ülkelerden 3-5 Euro'ya temin ettikleri
boş poliçeleri giriş kapılarında el yazısı ile tanzim ettikleri Poliçelerin
boyutları incelendiğinde standart poliçe olmadıklarının belli olduğu ve Sahte
oldukları, ayrıca poliçeler üzerinde bulunan Poliçe numaralarının da sistemden
sorgulanmasının yapılamadığını, bu nedenle de bu tür poliçelerin geçerli olup
olmadıkları hususunda net bir bilgiye sahip olmadıklarını ifade etmişler, Gümrük
kapısında görevli bulunan UMAT’a (Umumi Mağazalar Türk A.Ş.'ye) bağlı olarak
çalışan Güneş ve Groupama Sigorta şirketlerine poliçe tanzim eden Acente
yetkilileri ile yaptığımız görüşmelerimizde, kendilerinden örnek olarak tanzim
ettikleri ve bilgisayar kayıtlarında bulunan yeşil poliçe örnekleri alınmış ve
Poliçeler üzerinde yaptığımız incelemede, Poliçelerin boyutlarının dahi farklı
olduğu Poliçe üzerinde sadece Seri Numarasının ve yetkili imzanın bulunduğu
ancak tüm poliçelerde yetkili imzanın ayni kişiye ait imza olduğu ve muhtemelen
de bu poliçelerin Gayri yasal yollardan temin edilen poliçeler olduğu kanaatine
varılmıştır.
NETİCE VE
KANAAT: Sayın Büro görevlilerinizin talimatları doğrusunda Tarafımıza Örnekleri
verilen Yeşil Kart (poliçeler) ile ilgili olarak yapmış olduğumuz araştırma ve
soruşturmalar neticesinde,
a)
Hamzabeyli Gümrük Müdürlüğü görevlileri ile yaptığımız görüşmelerde elde edilen
bilgilerde, Yeşil Poliçelerin Yabancı ülke araç sürücülerinin ülkemize giriş
yaptıkları sırada el yazısı ile düzenlendiği, görevlilerin bu hususta yasal
olarak yapabilecekleri herhangi bir yaptırımının bulunmadığı elle yazılan
poliçelerin araçların girişlerinin yapılmasına engel teşkil etmediği, bu
poliçeler üzerinde bulunan Poliçe Numaralarının sistemleri tarafından
sorgulanmasının mümkün olmadığı, ancak elle yazılmış olmasının ülkemize
giremeyeceği anlamına gelmediği bu nedenle de araçların girişlerine müsaade
edildiği tespit edilmesinden,
b)
Hamzabeyli Gümrük Müdürlüğüne ve Edime Gümrükler Baş Müdürlüğüne bağlı diğer
Gümrük kapılarına, Edirne Gümrük Müdürlüğü tarafından yazılan 26.09.2011 tarih
ve 2011/12 sayılı emir yazıda görevlilerin bu hususta daha dikkatli ve duyarlı
olmaları hususu emir edilmiş olduğu, ancak Gümrük Müdürlüğü görevlilerinin
sadece yeşil poliçelerin varlığı veya yokluğu ile ilgili çalışma yaptıkları,
elle yazılan poliçelerin geçerli olup olmadığını bilmediklerini, bu nedenle de
bu hususta bir çalışmalarının bulunmadığını zaman zaman Kapıda görevli Sigorta
Acentesinden yardım istedikleri ancak Acentenin de kesin bir bilgi veremediği bu
nedenle de elle doldurulmuş olsa dahi bu araçların ülkeye girişlerine izin
verildiğinin tespit edilmesinden,
c)
Hamzabeyli Gümrük kapısında 24 saat esasına göre üç vardiya usulü çalışma yapan
UMAT’a (Umumi Mağazalar Türkiye A.Ş) bağlı Acente yetkilileri ile yaptığımız
görüşmelerde, Yabancı ülke vatandaşlarına ait araçların sürücüleri tarafından
giriş kapısında elle yazmış oldukları Yeşil Poliçeler üzerinde yaptığımız
incelemelerde, bu poliçeler üzerinde bulunması gereken Bandrollerin bulunmadığı,
Uluslararası bir poliçe olmasına ve kullanılan 45 ülkede aynı standarda sahip
olması gereken Poliçe evrak boyutlarının birbirlerinden farklı oldukları tespit
edilmiş, bu poliçelerin yurt dışından gelen yabancı ülke araç sürücüleri
tarafından ülkelerinde 3-5 euro gibi bir fiyata temin edildiği ve poliçelerin
sahte olduğu kanaatine varılmış Acente görevlileri tarafından da bu tür yeşil
poliçelerin sahte oldukları kabul edilmesine rağmen herhangi bir yaptırımlarının
olmadığının tespit edilmesinden, Yurt dışından ülkemize giriş yapan araçlara el
yazısı ile düzenlenen Yeşil Kart (Poliçeleri n)sahte olduğu kanaatine varılmış,
olayla ilgili elde edilen bilgi ve belgeler maddeler halinde birlikte
sunulmuştur.
Bilgi ve
gereği takdirlerinize saygı ile arz olunur.
Yılmaz
ATİLLA
Araştırma
Görevlisi
M.Ali YOLCU
Şirket
Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder