24 Kasım 2013 Pazar

Dolaşım ve Menşe Belgeleri Sonradan Kontrol Şubesi ve Karşılıklı İdari Yardım Şubesi görevlendirilmiştir.



T.C.

GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI

AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü

 

Sayı : 29980007-724-99-

Konu : Bilgi Talebi

 

15.11.2013 / 10203

DAĞITIM

Malumları olduğu üzere; 03.06.2011 tarihli ve 640 sayılı Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bakanlığımız hizmet birimlerinde meydana gelen değişiklikler kapsamında, aşağıda yer alan konuların AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmesine karar verilmiştir. Bu çalışmaların sürdürülebilmesi amacıyla da Genel Müdürlüğümüz bünyesindeki, Dolaşım ve Menşe Belgeleri Sonradan Kontrol Şubesi ve Karşılıklı İdari Yardım Şubesi görevlendirilmiştir.

 

-Dolaşım ve Menşe Belgeleri Sonradan Kontrol Şubesinin görev alanına giren konular:

Menşe belgelerinin (EUR.1/EUR.MED dolaşım sertifikası, fatura beyanı/EUR.MED fatura beyanı, Form A), menşe şahadetnamelerinin, tercihsiz menşe kurallarına ilişkin sonradan kontrolü, ülkemizin mevcut Serbest Ticaret Anlaşmalarına ek menşe protokollerinin sonradan kontrole ilişkin ilgili maddeleri,

 

A.TR Dolaşım Belgelerinin sonradan kontrol işlemleri, Türkiye-Avrupa Topluluğu Gümrük İşbirliği Komitesinin Gümrük Birliği’nin Uygulanmasına İlişkin Esaslara dair 1/2006 sayılı kararının 16. maddesi,

 

-Karşılıklı İdari Yardım Şubesinin görev alanına giren konular:

Kıymet konusunda (fatura, beyanname, konşimento, CMR, TIR Karnesi vb. belgelerin kontrolü) yurtdışından gelen ve yurtdışına gönderilen bilgi taleplerine ilişkin işlemler; DGÖ'nün 1953 tarihli Karşılıklı İdari Yardıma İlişkin Tavsiye Kararı ile Nairobi Sözleşmesi, Türkiye-AB 1/95 sayılı Ortaklık Konseyi Kararının 7 No.lu Ek’i, Türkiye-EFTA 2000/4 sayılı Ortak Komite Kararı eki Protokol D, SELEC bünyesinde yer alan Güneydoğu Avrupa Kanun Uygulama Merkezi Anlaşması ve gümrük alanında imzalanmış bulunan karşılıklı işbirliğine yönelik ikili anlaşmalar kapsamında yapılmaktadır.

 

Bundan böyle, yurt dışına gönderilen bilgi taleplerinde bu ayrım gözetilerek ve yazıların konusuna göre ayrıştırılarak;

 

Karşılıklı İdari Yardım Şubesinin görev alanına giren kıymete (fatura, beyanname, konşimento, CMR, TIR Karnesi vb. belgelerin kontrolü) ilişkin yurt dışı araştırması talebinde bulunulması durumunda, 16.02.2012 tarihli, 2012/1 sayılı Genelge uyarınca, Genelge ekinde yer alan Yurt Dışına Gönderilecek Bilgi Talep Formu doldurularak talebin Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi,

 

Dolaşım ve Menşe Belgeleri Sonradan Kontrol Şubesinin görev alanına giren konulara ilişkin yurt dışı araştırması talebinde bulunulması durumunda ise, bu konular 2012/1 sayılı Genelge kapsamında olmadığından, Genelge ekinde yer alan Yurt Dışına Gönderilecek Bilgi Talep Formu kullanılmadan talebin Genel Müdürlüğümüze ayrı bir yazıyla ve konu kısmında belirtilmek suretiyle gönderilmesi,

İşlemlerin hızlandırılması bakımından büyük önem arz etmektedir.

Bilgi ve gereğini rica ederim.

Yücel KARADİŞ

Daire Başkanı

DAĞITIM

1) Tüm Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlükleri

2) Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder